Novinky ze světa Facebooku


Nejpopulárnější sociální síť Facebook přichází neustále s řadou nových nástrojů a vylepšení. V poslední době se zaměřila hlavně na zatraktivnění nástroje pro živá vysílání Facebook Live, na rozšíření cílení dynamických reklam, ale i na nové reklamní formáty. Pojďte společně s námi nahlédnout do světa Facebooku.

Facebook Live
Facebook oznámil nové funkce aplikace Facebook Live. Jednou z nich je živé vysílání přes webový prohlížeč přímo z desktopu. Díky možnosti využívání této služby na noteboocích a stolních počítačích bude tento styl vysílání ještě snadnější. Nově může také správce stránky přiřadit práva spustit živé vysílání vícero uživatelům a vložit na svůj Facebook trvalý odkaz, který bude diváky přesměrovávat na Live profil. Jedním z vylepšení je možnost crosspostovat videa. Pokud spravujete více Facebook stránek, po skončení živého vysílání můžete video umístit na více stránek najednou.

Účel reklamy „Dosah“
Facebook nedávno představil nový účel reklamy. Účel „Dosah“ slouží k tomu, aby se reklamy zobrazily co největšímu počtu lidí z vašeho okruhu uživatelů. S účelem „Dosah“ dokážete maximalizovat dosah po celou dobu trvání kampaně a nastavit minimální počet dní, za které se reklama díky nastavení četnosti znovu objeví stejnému člověku.

„Mid-roll“ model reklam
Zobrazování reklam v průběhu sledování videa? Na YouTube běžná praxe, pro Facebook novinka. Facebook testuje nový formát reklamy tzv. „mid-roll“, který představuje další příležitost k oslovení okruhu uživatelů. Reklama se bude objevovat po 20 sekundách shlédnutí u klasického i livestream videa, které má délku minimálně 90 sekund, přičemž délka reklamního spotu bude limitována na 15 sekund. Tímto časovým omezením chce Facebook docílit, aby reklama nebyla delší než samotný rozsah videa. Facebook nabídne tvůrcům video obsahu 55 % z celkového příjmu z reklam umístěných v jejich video formátech.

Cílení dynamických reklam
Facebook přichází s novinkou také v oblasti dynamických reklam. Dynamické reklamy přináší skvělý způsob, jak lidem zobrazovat reklamy na produkty, které je zajímají, a zvyšují tak pravděpodobnost nákupu. Facebook nově rozšiřuje cílení dynamických reklam dle webové aktivity uživatelů obecně, doposud bylo možno cílit jen na ty uživatele, kteří si prohlíželi zboží na jejich stránkách nebo v mobilní aplikaci.