Spectacles – módní doplněk nebo marketingový nástroj?


Videokomunikace se posouvá zase o něco výše. Po selhání Google Glass přichází společnost stojící za oblíbenou sociální sítí Snapchat s novými digitálními brýlemi Spectacles. Bude stačit atraktivní vzhled, přijatelná cena a jednoduché ovládání k úspěchu tohoto chytrého módního doplňku?

Snapchat zahájil svoji činnost v roce 2012 jako aplikace umožňující uživatelům posílat fotografie, které po několika vteřinách z přístrojů zmizí. V loňském roce na podzim společnost uvedla na trh digitální sluneční brýle Spectacles s integrovanou kamerou, v důsledku čehož došlo k jejímu přejmenování na Snap Inc.

Co Spectacles umí?
Brýle Spectacles slouží k natáčení krátkých videí, která lze rovnou sdílet skrze spárovaný telefon do aplikace Snapchat. Kamerový systém je tvořen dvěma čočkami o 115° úhlu záběru, které jsou umístěny na pravé i levé straně brýlí. Pomocí jednoduchého stisknutí tlačítka na obroučkách dojde k zahájení natáčení až půl minutového videa. Po dokončení záznamu se video automaticky sesynchronizuje se smartphonem prostřednictvím Wi-Fi nebo Bluetooth.

Pokud jste zatoužili po této vychytávce, budete si muset ještě chvíli počkat. Prodej brýlí probíhá momentálně pouze ve vybraných lokalitách ve Spojených státech přes specializované automaty tzv. pop vending machines a jejich cena činí 130 dolarů.

Coca Cola vs. Snapchat
I když se u nás stále ještě neprodávají, velké společnosti je již využívají pro marketingové účely. Jako první v České republice využila v předvánoční komunikaci tyto brýle společnost Coca Cola ve spojení s mladým influencrem Johnym Machettou. Jedním z cílů roadshow Coca Cola Vánočního kamionu bylo okamžiky z akce ihned posílat online, a zprostředkovat tak lidem autentický zážitek. Společnost považuje využití těchto inovativních brýlí za skvělý způsob, jak propojit off-line aktivity s digitálním světem.

Ani společnost Apple nechce zůstat pozadu a chystá vlastní brýle pro rozšířenou realitu, na kterých spolupracuje s německou optickou firmou Carl Zeiss AG. Brýle bude možno bezdrátově propojit s iPhonem a měly by umět promítat fotografie a rozšiřovat realitu o různé grafické prvky.