Trendy v sociálních médiích pro rok 2017


Nacházíme se ve světě ovládaném sociálními médii, kde jejich popularita a vliv neustále roste. Firmy musí sledovat nejnovější trendy v této oblasti, aby mohly dosahovat svých podnikatelských cílů. Co nového a jaké změny můžeme očekávat na sociálních sítích letos? Pokud si myslíte, že tento rok, bude opět rokem videa, nemýlíte se. Video obsah by měl být v centru pozornosti každého digitálního marketéra. Na důležitosti nabývá také automatická konverzace. Sociální sítě se stávají silným obchodním kanálem a pro firmy tvoří spolehlivé místo, kde se mohou spojit se svými zákazníky. V této souvislosti roste tlak na vývoj tzv. chatbotů, které firmám ušetří čas i náklady.

Panoramatická 360° videa
Velkým trendem na sociálních sítích v roce 2017 bude 360° video. Pro firmy představuje tato technologie novou příležitost, jak nabídnout prostřednictvím sociálních sítí netradiční a originální obsah. Panoramatická videa nejsou realizačně příliš náročná, mají velký potenciál získat divákovu pozornost a k jejich přehrání postačí klasický smartphone nebo počítač.

Virtuální realita
Virtuální realita je na marketingové scéně stále novým pojmem, v letošním roce však předpokládáme, že se stane ještě více populární. Atraktivita pro marketéry a jedinečnost virtuální reality spočívá v tom, že dokáže zprostředkovat nezapomenutelný zážitek a vyvolat silné emoce. Řada světových značek (CocaCola, Volvo, McDonald´s) si již uvědomuje hodnotu virtuální reality a zahrnuje ji do svých marketingových aktivit.

Živé přenosy na sociálních sítích
Live stream je skvělý nástroj, jak na sociálních sítích poskytnout divákům autentický a poutavý obsah. Živé video přenosy postupně představily Facebook, Twitter i Instagram. Právě Facebook je ten, kdo chce udávat směr v trendech živých videích. Na podzim se na této sociální síti objevil první živý přenos v 360 stupních.

Chatovací roboti (chatbots)
Cílem každého prodejce by mělo být budování dlouhodobých a vzájemných vztahů se zákazníky. Pro mnoho firem a obchodů je internet hlavním komunikačním kanálem. Firmy proto hledají nové způsoby, jak zlepšit a zrychlit svůj zákaznický servis. Řešením bude pravděpodobně častější využívání automatizovaných odpovědí tzv. chatbotů. Ti odpovídají na často kladené otázky nebo okamžitě poskytují informace o výrobcích, či službách.